Dari Mana Datangnya Coklat Terbaik Dunia?

Anda tahu ia menyebabkan ketagihan. Anda tahu bahawa ia boleh menggemukkan. Anda tahu bahawa ia mengandungi banyak gula. Adakah itu menghalang anda?

Raspberry Bites Coklat Putih

Raspberry Bites Coklat Putih tidak mungkin semudah ini. Coklat putih dan raspberi segar bergabung untuk membentuk satu manisan yang cantik yang sempurna manis dan masam.

Belajar Buat Coklat Dari Rumah

Untuk makan sendiri atau untuk bisnes coklat.

Coklat Strawberi Bersama Coklat Putih

Strawberi coklat ini kelihatan mengagumkan, tetapi mereka sebenarnya cukup mudah untuk membuatnya. Kuncinya adalah untuk menjaga coklat pada suhu panas yang rendah semasa anda mencelupkan beri.

Labels

Monday, April 23, 2012

Cari Kesihatan Dengan 5 Makanan Antioksida Tertinggi

Anti-oksidan adalah nilai pemakanan yang sangat berkesan menghalang, mengurangkan, melambatkan, atau membaiki kerosakan oksidatif kepada tisu dalam badan disebabkan kepada toksin. Penggunaan toksin boleh menyebabkan kanser, strok jantung, penyakit jantung yang berkaitan, cepat tua, dan banyak keadaan penyakit degeneratif yang lain. Sel-sel tidak akan berfungsi dengan betul apabila toksin memberi kesan kepada mereka. Radikal berlaku dalam kadar metabolik biasa dalam badan kita, tetapi mereka juga telah dipercepatkan oleh kesan ekologi seperti pencemaran, rokok dari orang lain, sinar, dan semburan pepijat. Terdapat makanan tertentu yang mengandungi banyak polifenol semasa dalam antioksidan. Berikut adalah lima daripada makanan antioxidising tertinggi:


#1 Kopi

Antioksidan yang terdapat dalam kopi bersifat asid chlorogenic dan asid caffeic berkesan dalam mencegah kanser kolon dan rektum. Ianya dapat memperbaiki mood peminum kopi, serta membantu dalam fungsi saluran darah. Bagi wanita minum kopi boleh mengurangkan risiko strok hampir pada separuh. Kajian juga dijalankan untuk menentukan hubungan antara minum kopi dan pencegahan penyakit kencing manis dan Parkinson. Meminum kopi tanpa kafein juga dapat mengurangkan sakit kepala.

#2 Teh Putih

Hakikat bahawa teh putih dikukus, bukannya kering, selepas memetik teh meningkatkan keupayaan antioksidan. Penyelidikan menunjukkan bahawa teh putih menawarkan lebih banyak faedah daripada apa yang difikirkan dan ia mengandungi lebih banyak antioksidan berbanding mana-mana teh(bahkan lebih daripada teh hijau). Teh putih adalah berkesan terutamanya dalam melambatkan proses penuaan dan ia boleh merendahkan tekanan darah.

#3 Coklat

Flavonoid dalam coklat mempunyai sifat antioksidan yang kuat yang dapat melindungi terhadap penyakit-penyakit degeneratif. Kajian menunjukkan kaitan antara tahap flavonoid yang tinggi dalam darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung, diabetes jenis 2, asma dan jenis kanser tertentu. Manfaat antioksidan dalam koko mentah itu sendiri, semakin gelap warna coklat adalah lebih berkesan berbanding coklat susu kerana ia mengandungi kepekatan koko yang lebih tinggi.

#4 Beras Hitam

Kajian telah menunjukkan bahawa antioksidan dalam beras hitam (dipanggil antosianin) adalah memberi manfaat kepada otak dan boleh meningkatkan daya ingatan, melambatkan penurunan mental penuaan, serta membantu untuk mencegah penyakit jantung dan kanser. Mengandungi lebih antioksida berbanding blueberry, beras hitam juga dikenali kerana sifat anti-radang.

#5 Blueberries

Blueberry dikenali sebagai sumber antioksidan polifenol yang sangat baik. Orang asli Amerika di Maine menggunakannya sebagai khasiat penyembuhan mereka yang kuat. Pada tahun 2007, penyelidik menemui blueberry juga boleh melambatkan tercetusnya penyakit Alzheimer `s. Blueberry juga telah terbukti untuk mengurangkan kolesterol, mencegah jangkitan kencing, mengurangkan gula dalam darah, menurunkan tekanan darah, dan meredakan gejala-gejala kemurungan.

Friday, April 20, 2012

Coklat Digunakan Untuk Beribu-ribu Tahun Sebagai Agen Penyembuhan

Seperti yang diketahui umum, koko mengandungi campuran yang kuat meningkatkan kesihatan antioksidan. Kebanyakan orang tidak mengetahuinya, tetapi koko adalah herba hutan hujan. Secara teknikal dikenali sebagai Theobroma Koko, biji koko telah digunakan untuk beribu-ribu tahun oleh suku kaum pribumi di Asia Selatan dan Amerika Tengah.

Koko digunakan untuk memerangi parasit, untuk mengatasi kesan snakebites, dan sebagai antiseptik umum. Ia lebih daripada gula-gula sahaja. Untuk membaca lebih lanjut mengenai sejarah tumbuhan ini, sila layari laman koko di Raintree Nutrition, salah satu daripada sumber-sumber yang saya syorkan untuk maklumat tentang herba hutan hujan dan tumbuhan ubat-ubatan.

Apa yang menarik mengenai artikel ini ialah penyelidik Barat sudah mula menyedari sifat-sifat penyembuhan yang kuat hadiah dari alam semulajadi ini. Apa yang sains Barat masih belum mengakui, walau bagaimanapun, adalah fakta bahawa coklat juga mengandungi sebatian psikoaktif yang mewujudkan penagihan kimia tulen manakala sebahagian besar mengubah mood mereka yang makan. Apabila orang mengatakan mereka ketagih untuk coklat, mereka, sebenarnya, betul. Mari berharap FDA tidak mengisytiharkan coklat sebagai drug dan cuba untuk mengawalnya.

Saturday, April 7, 2012

Peanut Butter and Chocolate Truffles

1 C peanut butter chips 3/4 C butter 1/2 cup cocoa 1 can (14 oz) sweetened condensed milk 1 tablespoon vanilla
Coatings: crushed graham cracker crumbs, confectioners sugar or crushed nuts

Makes about 3 dozen truffles
In a heavy saucepan, over low heat, melt chips with butter. Stir in cocoa until smooth. Add condensed milk and vanilla. Cook and stir until thickened and well blended, about 4 minutes. Remove from heat. Chill until firm enough to handle. Shape into 1 inch balls. Roll in desired coating. Chill until firm. Store, covered in refrigerator

Wednesday, April 4, 2012

Mocha Truffles

Mocha Truffles

2 packages (12 oz each) Semisweet chocolate chips
8 oz. cream cheese, softened 3 T instant coffee granules 2 tsp. water 1 lb. good dark chocolate cocoa confectionery coating white confectionery coating, optional

Makes about 5 1/2 dozen In a microwave-safe bowl or double boiler, melt chocolate chips. Add cream cheese, coffee and water; mix well. chill until firm enough to shape. shape into 1" balls and place on a waxed paper-lined cookie sheet. Chill for 1-2 hours or until firm. Melt chocolate coating in microwave-safe bowl or double boiler. Dip balls and place on waxed paper to harden. If desired, melt white coating and drizzle over truffles

Tuesday, April 3, 2012

Adakah Ketagihan Coklat Wujud?

Kemahuan coklat adalah terlalu umum, tetapi adakah boleh kita terjemahkan berdasarkannya? Bolehkah kemahuan yang mendesak terhadap bahan yang lazat ini boleh dianggap sebagai ketagihan?

Kita biasanya mahukan makanan berdasarkan keperluan luaran dan keadaan psikologi dan bukannya keinginan sebenar untuk makan. Kita cenderung untuk menjadi letih, bermasalah atau kecewa dengan serta-merta sebelum mengalami kecenderungan, jadi satu cara menggambarkan kecenderungan ialah self-medication terhadap rasa kecewa.

Coklat adalah makanan yang paling kerap diidamkan oleh wanita dan wanita banyak menggambarkan diri mereka sebagai 'chocoholic'. 'Chocoholic' adalah pembentukan tabiat, dimana ia menghasilkan rasa kesejahteraan serta-merta dan walaupun menahan diri akan menyebabkan tanda-tanda kelemahan.

Apabila kita makan makanan yang lazat dan tinggi lemak, seperti coklat, ini dilancarkan, menjadikan kita merasakan lebih kesejahteraan. Ini sebahagiannya menjelaskan kecenderungan tipikal dalam gangguan berkala yang berkesan (SAD) dan simptom pra-haid.

Pada wanita, "keinginan" berlaku kepada corak bulanan, yang menunjukkan paras hormon. Satu laporan baru-baru ini dalam jurnal New Researcher menunjukkan individu boleh menjadi terlalu tertarik kepada gula dan lemak dalam makanan yang bersedia. Dr Bob Hoebel mendapati bahawa tikus yang diberi makan gula menjadi masalah apabila gula telah dihapuskan. Tanda-tanda termasuk menggetap gigi  - sama seperti yang dilihat pada individu yang menghisap rokok atau morfin. Dr. Hoebel menganggap makanan tinggi lemak mengaktifkan opioid atau "bahan kimia keseronokan" dalam minda. Konsep ini disokong oleh banyak kajian lain.

Coklat mengandungi beberapa bahan-bahan semulajadi, semua yang boleh menyebabkan emosi psikologi seperti bahan adiktif yang lain. Saintis di Sekolah Tampere di Finland mendapati bahawa  "penagih coklat" mendedahkan perasaan lebih negatif dan kebimbangan yang lebih besar. Mereka melihat bahawa pemakan junkies coklat menunjukkan sifat-sifat ketagihan yang kerap kerana mereka dipaparkan mahu coklat yang lazat, kelakuan memakan kerap dan infrequent emotions.

Walaupun terdapat persamaan antara penagih coklat dan penggunaan dadah, biasanya penyelidik percaya bahawa ketagihan coklat bukanlah ketagihan yang sebenar. Sementara coklat tidak mengandungi kemungkinan-bahan mengubah mood, ini semua ditemui di tahap yang lebih besar dalam makanan lain seperti bayam. Pelbagai ciri saraf coklat - rasa yang indah, permukaan dan bau - nilai pemakanan, dan bahan-bahan, bersama-sama dengan hormon perasaan tidak menentu, kebanyakannya menggambarkan kecenderungan coklat.

Coklat dilihat sebagai "naughty but nice" - lazat, tetapi sesuatu yang perlu ditentang. Ini menunjukkan bahawa hasrat yang lebih, berkemungkinan trend sosial daripada satu fizikal. Kekurangan keupayaan untuk mengawal memakannya mungkin disebabkan oleh sifat-sifat yang wujud dan persekitaran semasa hari ini.

"Dahulu manusia yang mencari makanan," menurut Pakar di Baylor College Of Remedies, Dr Ken Goodrick. "Sekarang makanan mencari kita."

Kita keliru dengan pengiklanan, tawaran membeli-belah yang besar-besaran, banyak makanan berkalori tinggi dan keghairahan untuk langsing. Tekanan kehidupan moden sering membuat kita beralih kepada makanan untuk keselesaan, kemudian kembali ke diet yang terhad. Percubaan untuk menghadkan diri kita sebelum kita dipenuhi meningkatkan hasrat untuk coklat yang lazat.

Monday, April 2, 2012

Chocolate Truffles

½ Cup unsalted butter
2 1/3 C confectioner’s sugar
½ C cocoa

1/4 cup heavy or whipping cream 1 1/2 teaspoon vanilla

Centers: pecan, walnuts, whole almonds or after-dinner mints

Coatings: coconut, crushed nuts,confectioners sugar

Makes about 3 dozen truffles
Cream butter in large mixer bowl. Combine 2 1/2 cups confectioners' sugar and the cocoa; add alternately with cream and vanilla to butter. Blend well. Chill until firm. Shape small amount of mixture around desired center; roll into 1 inch balls. Drop into desired coating and turn until well covered. Chill until firm. 

Tujuh Sebab Untuk Makan Darkish Chocolate (Coklat Gelap)

Semakin banyak faktor kesihatan yang ditemui dengan memakan darkish chocolate. Banyak yang akan ditunjukkan di sini. Tetapi pertamanya, memahami bahawa pemanis asli yang dibawa masuk ke dalam industri ini di bawah tawaran perdagangan yang adil adalah yang terbaik.

Beberapa pembuat utama darkish chocolate menggunakan hamba kanak-kanak Afrika-amerika untuk memetik koko. Semakin gelap darkish chocolate semakin kurang kandungan gula, produk penggunaan, dan bahan-bahan lain, lebih dekat ia kepada coklat.

Coklat susu darkish mengandungi gula, yang menafikan kelebihan kesihatan, yang boleh menyebabkan kanser malignancy, elakkannya.

Menurut perisytiharan Dr. Debra Miller di  Chemistry Central Publication, "biji koko adalah nilai pemakanan yang menyediakan 'Buah Super' melebihi struktur makronutrien mereka."(1)

Menariknya, seseorang tidak perlu makan banyak darkish chocolate setiap hari untuk mendapatkan kelebihan kesihatan. Cuma makan sedikit, seperti sepotong atau dua secara harian akan menyokong kesihatan.

Penyelidikan hampir 20,000 individu di Malaysia menyimpulkan bahawa orang-orang yang memakan 7.5 h manisan sehari mendapat kelebihan kesihatan seperti memakan darkish chocolate. Manisan organik biasanya 100 h.(1)

Manfaat darkish chocolate

Keselamatan jantung dan strok: Darkish chocolate mengurangkan tekanan darah tinggi, yang mengurangkan risiko kemalangan vaskular serebral dan kemaangan serebrum vaskular.(1)

Mengurangkan peluang malignansi kanser kolon: polifenol Coklat dari manisan mengelakkan kanser malignan saluran usus. Ini telah ditentukan dalam kajian oleh Institut Sains dan Teknologi Makanan dan Diet di Sepanyol, yang telah disiarkan dalam Diet journal Molekular. (2)

Lemak sihat: lemak dalam darkish chocolate tidak sedikit pun meningkatkan kolesterol. Ia mengandungi banyak asid oleik, jenis keasidan lemak yang ditemui dalam minyak zaitun, yang menghalang masalah pusat dan menggalakkan tindakan antioksidan. (3)

Meningkatkan metabolisme glukosa: Darkish chocolate (70% campur) menyekat kebimbangan paras glukosa untuk membantu mengelakkan diabetes dan obesiti. Ketidakselesaan yang mengejutkan! (3)

Meningkatkan mood: Penyelidikan bahawa manisan ini mengandungi dan meningkatkan pengeluaran endorphin.Ia antidepresan semulajadi. (4)

Meningkatkan proses berfikir: Guru di Nottingham University, Ian MacDonald menggunakan analisis MRI untuk menentukan tindakan minda yang lebih baik dengan orang yang baru sahaja minum minuman koko. (4) Semoga mereka tidak perlu melalui ujian MRI yang terlalu banyak yang akan menggoreng otak mereka!

Melegakan PMS: Ini adalah tip untuk lelaki yang memberi manisan kepada isteri-isteri mereka dan rakan-rakan wanita. (5)

Banyak faktor untuk menikmati manisan semulajadi sekurang-kurangnya 70% coklat. Terdapat jenama dengan 80% hingga 90% juga. Ini bukan manisan anak-anak anda dengan banyak gula atau inti kaya dan berwap nuget, dan sebagainya. Mereka adalah semi-manis di tahap terbaik.

Yang lebih pahit menjadi lebih baik. Ia bukan sukar untuk digunakan jika anda benar-benar suka darkish chocolate. Menghargai  darkish chocolate dengan pengetahuan bahawa ia sebenarnya sangat baik untuk anda.