Labels

Monday, May 28, 2012

Raspberry Bites Coklat Putih


Raspberry Bites Coklat Putih tidak mungkin semudah ini. Coklat putih dan raspberi segar bergabung untuk membentuk satu manisan yang cantik yang sempurna manis dan masam.
Kerana manisan ini adalah begitu mudah, kualiti ramuan adalah perkara utama. Saya suka menggunakan bar coklat putih yang baik apabila membuat manisan ini. Jika anda menggunakan cip coklat putih, anda mungkin mahu menambahkan sedikit shortening atau minyak sayur untuk melembutkannya dan membuat ia mudah untuk dibentuk menjadi bola bulat kecil.


Bahan-bahan:

6 oz coklat putih, dihiris halus (lebih kurang 1 cawan)
1.5 paint raspberries segar

Penyediaan:

1. Sediakan dulang pembakar dengan lapisan aluminum foil atau waxed paper.

2. Letakkan coklat putih didalam mangkuk microwave-safe dan microwave sehingga cair, kacau setiap 30 saat untuk mengelakkan overheating. Coklat putih amat sensitif pada haba, jadi hentikan memanas sebelum semua hirisan mencair.

3. Menggunakan sudu kecil, letakkan titisan coklat putih lebih kurang 1” ukurlilit pada bekas pembakar yang telah tersedia. Letakkan raspberries segar diatas tiap titisan.

4.Letakkan didalam peti sejuk, kira-kira 15 minit. Sebaik sahaja coklat mengeras, Raspberry Bites Coklat Putih boleh dihidangkan dengan segera, atau boleh disimpan dalam bekas kedap udara di dalam peti sejuk selama 2-3 hari.

0 comments:

Post a Comment