Dari Mana Datangnya Coklat Terbaik Dunia?

Anda tahu ia menyebabkan ketagihan. Anda tahu bahawa ia boleh menggemukkan. Anda tahu bahawa ia mengandungi banyak gula. Adakah itu menghalang anda?

Raspberry Bites Coklat Putih

Raspberry Bites Coklat Putih tidak mungkin semudah ini. Coklat putih dan raspberi segar bergabung untuk membentuk satu manisan yang cantik yang sempurna manis dan masam.

Belajar Buat Coklat Dari Rumah

Untuk makan sendiri atau untuk bisnes coklat.

Coklat Strawberi Bersama Coklat Putih

Strawberi coklat ini kelihatan mengagumkan, tetapi mereka sebenarnya cukup mudah untuk membuatnya. Kuncinya adalah untuk menjaga coklat pada suhu panas yang rendah semasa anda mencelupkan beri.

Labels

Friday, June 15, 2012

Video: Bagaimana Untuk Mencairkan Coklat Dalam Double Boiler

Mencairkan coklat dalam double boiler membenarkan coklat untuk cair secara perlahan melalui haba secara tidak langsung, supaya ia kurang cenderung untuk "seize". Ikuti langkah berikut untuk mencairkan coklat dalam double boiler.


Coklat Strawberi bersama Coklat Putih


Strawberi coklat ini kelihatan mengagumkan, tetapi mereka sebenarnya cukup mudah untuk membuatnya. Kuncinya adalah untuk menjaga coklat pada suhu panas yang rendah semasa anda mencelupkan beri. Melter coklat (bandingkan harga) boleh membantu. Atau anda boleh mencairkan coklat dalam double boiler atau mikrowave, dan bekerja dengan cepat.
Cari strawberi besar dengan batang panjang. Ianya kelihatan lebih baik apabila dicelup dalam coklat dan batang panjang membuat ia lebih mudah untuk mencelupnya.



Masa penyediaan: 20 minit

Masa masak: 5 minit

Jumlah Masa: 25 minit

Hasil: 16-20 strawberi



bahan-bahan:


26 oz bar coklat gelap (atau 12 oz coklat gelap)
1 sudu kecil. mentega
1 liter strawberi
6 oz leburan putih coklat gula-gula atau coklat cip putih



Penyediaan:


1. Lapikkan bekas pembakar dengan kertas digilap atau kertas minyak.

2. Pecahkan coklat dan tempatkan di bahagian atas double boiler dengan mentega. Cairkan sepenuhnya. Atau letakkan kepingan coklat dan mentega dalam bekas didalam mikrowave dan haba pada kuasa 50% selama 30 saat. Kacau, dan ulangi sehingga cair.

3. Sementara itu, basuh strawberi dan keringkan dengan tuala kertas. Strawberi perlu menjadi kering bagi coklat untuk melekat padanya.

4. Memegang strawberi pada batang, celup dalam coklat, salut strawberi dengan baik. Biarkan coklat lebihan menitis. Letakkan strawberi coklat pada kertas yang disediakan dan biarkan sejuk sepenuhnya.

5. Letakkan gula-gula coklat putih cair atau cip di dalam bekas. Memanaskan pada kuasa 50% selama 30 saat. Kacau dan ulangi sehingga cair. Dengan garpu, alirkan coklat putih berbanding strawberi coklat.

6. Biarkan strawberi sejuk sepenuhnya dalam peti sejuk sehingga sedia untuk dihidangkan.


Bagaimana Untuk Menyimpan Coklat?


Sebaik-baiknya, coklat harus disimpan di dalam bekas yang kering, gelap. Suasana yang sempurna sepatutnya 60-70 darjah F, mempunyai lembapan yang rendah (kurang daripada 50 peratus), jauh dari cahaya matahari, dan jauh dari mana-mana makanan atau lain-lain ramuan dengan bau berkuasa yang boleh mempengaruhi coklat. Keadaan pengalaman kerap tinggi boleh menyebabkan mentega coklat dalam coklat meningkat kepada kawasan atas, mewujudkan "blossom" naungan kelabu gelap yang menyedihkan. Ini adalah kelemahan yang remeh-temeh yang boleh diperbaiki dengan mengurangkan suhu coklat. Walau bagaimanapun, di samping untuk "blossom", manis boleh menjadi tengik apabila didedahkan kepada cahaya yang kuat, yang nyata akan memberi kesan rasa dan kualiti coklat.
Jika anda tinggal di kawasan yang sangat panas dan tidak mempunyai aircond, anda mungkin perlu menyimpan coklat anda di dalam peti sejuk untuk mengelakkan ia daripada berkurangan. Untuk 'mengunci' coklat, letakkannya dalam pakej yang kedap udara dan tidak menghapuskan daripada pakej sehingga ia telah dinaikkan kepada 70 tahap, untuk mengelakkan terjadinya kelembapan atau lembapan daripada terbina pada coklat. Titisan air ini akan mengelakkan coklat daripada berkurangan dan mungkin memberi kesan kepada struktur coklat apabila dicairkan.

Sunday, June 10, 2012

Mencincang Coklat Supaya Seragam

Bagaimana Mencairkan Coklat?

Mencairkan coklat tidak sama dengan menempa coklat. Mencairkan coklat boleh dilakukan didalam mikrowave atau double boiler. Ada terdapat beberapa cadangan asas semasa mencairkan coklat:


  • Pastikan coklat telah dihiris menjadi kepingan yang konsisten. Jangan cuba menambah cairan kepada jumlah coklat yang besar atau coklat yang tidak dihiris.
  • Pastikan semuanya tidak tersentuh air! Coklat akan menjadi sesuatu yang susah untuk dikendalikan bila ia telah bercampur walaupun dengan beberapa titik air. Pastikan alatan, tempat kendalian dan tangan anda betul-betul kering.
  • Cairkan coklat dengan menggunakan suhu rendah. Coklat terlalu sensitif dan akan menjadi 'kering' jika terlebih panas.
  • Kacau coklat anda dengan kerap menggunakan spatula silikon, apabila coklat kelihatan mula mencair.
  • Coklat mengekalkan bentuknya apabila dilarutkan, jadi satu-satunya cara untuk mengetahui jika ia benar-benar terlarut adalah dengan mengacaunya. Jangan bergantung kepada melihat sahaja.

Mencairkan Coklat Dalam Microwave

Microwave adalah dibayangkan sangat berguna untuk mencairkan coklat. Jika digunakan dengan berkesan, ia boleh mencairkan coklat lebih cepat daripada double boiler dengan sedikit usaha. Bahagian yang paling penting mencurahkan coklat di Microwave memilih setting yang sesuai. Pastikan anda menggunakan mangkuk yang selamat untuk microwave untuk mencairkan coklat anda. Jika ianya terlalu panas ini akan menyukarkan anda untuk berurusan selepas ia telah keluar dari Microwave. Jika anda telah panaskan coklat anda, dengan serta-merta tuangkan ke dalam bekas yang sesuai, tambahkan dengan coklat yang belum cair dan kacau secara konsisten.

Ia adalah lebih baik mencairkan coklat anda pada suhu yang rendah untuk mengelakkan 'kekeringan'. Jika microwave anda tidak mempunyai pilihan ini, panaskan coklat dalam suhu yang lebih rendah dan campur antara setiap sesi pemanas. Selain itu, jika microwave anda tidak mempunyai turn-table, secara manual pusingkan bekas itu setiap kali anda berhenti untuk mencampur coklat.

Ia adalah sangat sukar untuk menentukan masa sebenar, kerana ia boleh berbeza berdasarkan gelombang elektrik, jenis coklat dan juga kandungan mentega dalam coklat. Walau bagaimanapun, sebagai maklumat kira kira-kira 1 minit bagi 1 auns coklat, 3  minit untuk 8 oz. coklat, 3.5 minit untuk 1 paun coklat, dan 4 minit untuk 2 kali berat. Kacau coklat konsisten sehingga ia benar-benar terlarut.

Mencairkan Coklat Dengan Double Boiler

Kaedah konvensional mencairkan coklat adalah dengan menggunakan sebuah relau berganda. Sebuah relau berganda adalah satu set khusus alatan yang terdiri daripada periuk sup yang mengekalkan air panas, dan mangkuk yang sesuai dan selamat di atas periuk sup. Jika anda tidak memiliki sebuah relau berganda, apa-apa mangkuk keluli atau cawan untuk disesuaikan dengan baik di atas periuk sup boleh digunakan.

Mulakan dengan mengisi periuk sup dengan air panas daripada air paip. Anda mahu air yang cukup untuk menyediakan air panas, tetapi tidak begitu banyak hingga menyebabkan air melimpah. Panaskan periuk sup dengan api perlahan sehingga air mula mendidih, kemudian letakkan mangkuk coklat di atas air. Jika anda mempunyai jumlah coklat yang banyak, mulakan dengan 1/3 daripada jumlah akhir. Biarkan coklat mula untuk mencairkan, dan kemudian kacau dengan teliti dengan spatula plastik. Apabila hampir semua coklat mencair, kacau dengan konsisten sehingga ia cerah, licin berkilat, dan cair sepenuhnya.

Friday, June 1, 2012

Chocolate-Dipped Mango


Mangga kering disalut dalam coklat pahit manis dan didebukan dengan cili merah pedas dalam resipi mudah ini, resepi yang lazat. Gabungan buah-buahan yang manis dan kenyal, coklat yang kaya membuat keping Mangga Dicelup Coklat benar-benar istimewa.


Bahan-bahan:


6 auns mangga kering
9 auns coklat pahit manis (kira-kira 1.5 cawan - dicincang)
1-2 sudu kecil cayenne pepper

Penyediaan:

1. Sediakan lembaran pembakar dengan lapisan aluminium foil. Jika mangga kering anda dalam ketulan yang besar, hiris mereka ke dalam "jari" nipis yang akan menjadi lebih mudah untuk dikendalikan dan makan.

2. Letakkan coklat cincang dalam microwave-safe bowl dan microwave hingga cair, kacau selepas setiap 30 saat untuk mengelakkan daripada pemanasan melampau.

3. Setelah cair, kacau sehingga coklat nampak licin. Biarkan ia sejuk selama beberapa minit.

4. Pegang sekeping mangga kering pada satu hujung, dan celup sebahagian besar hujung mangga ke dalam coklat cair, meninggalkan hanya sebahagian kecil tanpa dicelup. Keluarkan mangga dari coklat dan kikis lebihan pada bibir mangkuk untuk membuang coklat yang berlebihan. Letakkan kepingan mangga dicelup pada lembaran pembakar yang disediakan.

5.Ulangi mencelup dengan baki hirisan mangga dan coklat cair. Manakala coklat masih basah, taburkan sedikit debu lada cayenne.

6. Letakkan dulang pembakar di dalam peti sejuk untuk mengeraskan coklat, selama kira-kira 20 minit. Sebaik sahaja coklat keras, mangga dicelup coklat boleh dihidangkan dengan serta-merta atau disimpan dalam bekas kedap udara di dalam peti sejuk selama seminggu.

Note: Oleh kerana resepi ini menggunakan coklat biasa yang tidak ditempa, coklat akan menjadi lembut jika terdedah kepada haba pada jangkamasa yang lama.Untuk mengelakkan perkara ini, anda boleh tempa coklat, atau menggunakan salutan gula-gula coklat.

Tempa (Tempering)

Coklat yang telah ditempa dengan sempurna adalah kunci kepada produk coklat yang profesional.Coklat sedap yang telah ditempa haruslah licin dengan warna yang agak cerah.. Jika anda bercadang untuk membuat manisan, coklat mestilah ditempa supaya ianya senang dikendalikan dan menghasilkan manisan yang lazat dan cantik. Belajar bagaimana memberi perasaan kepada coklat dengan beberapa langkah mudah ini.