Labels

Friday, June 15, 2012

Coklat Strawberi bersama Coklat Putih


Strawberi coklat ini kelihatan mengagumkan, tetapi mereka sebenarnya cukup mudah untuk membuatnya. Kuncinya adalah untuk menjaga coklat pada suhu panas yang rendah semasa anda mencelupkan beri. Melter coklat (bandingkan harga) boleh membantu. Atau anda boleh mencairkan coklat dalam double boiler atau mikrowave, dan bekerja dengan cepat.
Cari strawberi besar dengan batang panjang. Ianya kelihatan lebih baik apabila dicelup dalam coklat dan batang panjang membuat ia lebih mudah untuk mencelupnya.



Masa penyediaan: 20 minit

Masa masak: 5 minit

Jumlah Masa: 25 minit

Hasil: 16-20 strawberi



bahan-bahan:


26 oz bar coklat gelap (atau 12 oz coklat gelap)
1 sudu kecil. mentega
1 liter strawberi
6 oz leburan putih coklat gula-gula atau coklat cip putih



Penyediaan:


1. Lapikkan bekas pembakar dengan kertas digilap atau kertas minyak.

2. Pecahkan coklat dan tempatkan di bahagian atas double boiler dengan mentega. Cairkan sepenuhnya. Atau letakkan kepingan coklat dan mentega dalam bekas didalam mikrowave dan haba pada kuasa 50% selama 30 saat. Kacau, dan ulangi sehingga cair.

3. Sementara itu, basuh strawberi dan keringkan dengan tuala kertas. Strawberi perlu menjadi kering bagi coklat untuk melekat padanya.

4. Memegang strawberi pada batang, celup dalam coklat, salut strawberi dengan baik. Biarkan coklat lebihan menitis. Letakkan strawberi coklat pada kertas yang disediakan dan biarkan sejuk sepenuhnya.

5. Letakkan gula-gula coklat putih cair atau cip di dalam bekas. Memanaskan pada kuasa 50% selama 30 saat. Kacau dan ulangi sehingga cair. Dengan garpu, alirkan coklat putih berbanding strawberi coklat.

6. Biarkan strawberi sejuk sepenuhnya dalam peti sejuk sehingga sedia untuk dihidangkan.


0 comments:

Post a Comment