Labels

Monday, April 2, 2012

Tujuh Sebab Untuk Makan Darkish Chocolate (Coklat Gelap)

Semakin banyak faktor kesihatan yang ditemui dengan memakan darkish chocolate. Banyak yang akan ditunjukkan di sini. Tetapi pertamanya, memahami bahawa pemanis asli yang dibawa masuk ke dalam industri ini di bawah tawaran perdagangan yang adil adalah yang terbaik.

Beberapa pembuat utama darkish chocolate menggunakan hamba kanak-kanak Afrika-amerika untuk memetik koko. Semakin gelap darkish chocolate semakin kurang kandungan gula, produk penggunaan, dan bahan-bahan lain, lebih dekat ia kepada coklat.

Coklat susu darkish mengandungi gula, yang menafikan kelebihan kesihatan, yang boleh menyebabkan kanser malignancy, elakkannya.

Menurut perisytiharan Dr. Debra Miller di  Chemistry Central Publication, "biji koko adalah nilai pemakanan yang menyediakan 'Buah Super' melebihi struktur makronutrien mereka."(1)

Menariknya, seseorang tidak perlu makan banyak darkish chocolate setiap hari untuk mendapatkan kelebihan kesihatan. Cuma makan sedikit, seperti sepotong atau dua secara harian akan menyokong kesihatan.

Penyelidikan hampir 20,000 individu di Malaysia menyimpulkan bahawa orang-orang yang memakan 7.5 h manisan sehari mendapat kelebihan kesihatan seperti memakan darkish chocolate. Manisan organik biasanya 100 h.(1)

Manfaat darkish chocolate

Keselamatan jantung dan strok: Darkish chocolate mengurangkan tekanan darah tinggi, yang mengurangkan risiko kemalangan vaskular serebral dan kemaangan serebrum vaskular.(1)

Mengurangkan peluang malignansi kanser kolon: polifenol Coklat dari manisan mengelakkan kanser malignan saluran usus. Ini telah ditentukan dalam kajian oleh Institut Sains dan Teknologi Makanan dan Diet di Sepanyol, yang telah disiarkan dalam Diet journal Molekular. (2)

Lemak sihat: lemak dalam darkish chocolate tidak sedikit pun meningkatkan kolesterol. Ia mengandungi banyak asid oleik, jenis keasidan lemak yang ditemui dalam minyak zaitun, yang menghalang masalah pusat dan menggalakkan tindakan antioksidan. (3)

Meningkatkan metabolisme glukosa: Darkish chocolate (70% campur) menyekat kebimbangan paras glukosa untuk membantu mengelakkan diabetes dan obesiti. Ketidakselesaan yang mengejutkan! (3)

Meningkatkan mood: Penyelidikan bahawa manisan ini mengandungi dan meningkatkan pengeluaran endorphin.Ia antidepresan semulajadi. (4)

Meningkatkan proses berfikir: Guru di Nottingham University, Ian MacDonald menggunakan analisis MRI untuk menentukan tindakan minda yang lebih baik dengan orang yang baru sahaja minum minuman koko. (4) Semoga mereka tidak perlu melalui ujian MRI yang terlalu banyak yang akan menggoreng otak mereka!

Melegakan PMS: Ini adalah tip untuk lelaki yang memberi manisan kepada isteri-isteri mereka dan rakan-rakan wanita. (5)

Banyak faktor untuk menikmati manisan semulajadi sekurang-kurangnya 70% coklat. Terdapat jenama dengan 80% hingga 90% juga. Ini bukan manisan anak-anak anda dengan banyak gula atau inti kaya dan berwap nuget, dan sebagainya. Mereka adalah semi-manis di tahap terbaik.

Yang lebih pahit menjadi lebih baik. Ia bukan sukar untuk digunakan jika anda benar-benar suka darkish chocolate. Menghargai  darkish chocolate dengan pengetahuan bahawa ia sebenarnya sangat baik untuk anda.

0 comments:

Post a Comment